maanantai 20. helmikuuta 2012

Painutaan yhdessä Timbuktuun!

Voi että mä tykkään Paul Austerin kirjoista tosi paljon!

Eka kirja, jonka luin Austerilta, oli Timbuktu. Se kertoo haavepaikasta nimeltään Timbuktu. Tai oikeammin se kertoo koirasta, joka on laitapuolen kulkijan kaveri. Tai itse asiassa se kertoo amerikkalaisesta yhteiskunnasta ja kodittomuudesta. Kertoopa se kirja mistä hyvänsä, niin sen päähenkilö on Mr Bones -koira, joka on tosi liikuttava ja ihana tyyppi! Olin vasta itse saanut Pippurin, joka on mun ihana oma koira, kun luin Timbuktun, ja olin aika herkkänä. Tuntui siltä, kuin Auster olisi kirjoittanut suoraan Pippurista ja sen mielenliikkeistä. Pippishän on tosi sympaattinen ja erikoinen koira, aivan kuten Mr Bones! Eihän sitä kirjaa voinut itkemättä lukea, ja kuitenkin se oli myös toiveikas. Eräässä blogissa kirjoitetaan tästä kirjasta sympaattisesti.

Luin juuri Austerin uusimman, Sunset Parkin. Hieno kirja, muttei mielestäni hänen parhaita kuitenkaan.

Mitä muuta olen lukenut Austerilta?

- New York -trilogia
- Smoke
- Sattumuksia Brooklynissa
- ja sitten nämä jo edellä mainitut: Timuktu ja
- Sunset Park.

Smoke on Austerin kirjoittama elokuvakäsikirjoitus. Se leffa on todella hyvä! Harvey Keitel  on siinä pääosassa, ja minusta Keitel on loistava näyttelijä. Suosittelen!

Paul Auster on muuten naimisissa kirjailija Siri Hustvedtin kanssa. Olen lukenut Hustvedtin kirjoja ja tykännyt niistä. Aiemmassa blogissani on hieman juttua Hustvedtista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti