Tässä näitä viime aikoina lukemiani romaaneja (yksi on tosin tietokirja), voin suositella kaikkia:
- Kesä ilman miehiä / Siri Hustvedt
- Enkelten verta / Johanna Sinisalo
- Älä käy yöhön yksin / Kjell Westö
- Sukujuhlat / Håkan Nesser
- Likainen enkeli / Henning Mankell
- Kiitos, Jeeves / P.G. Wodehouse
- Suoraan sydämestä / Cecelia Ahern
- Sinä päivänä / David Nicholls
- Älyllisen itsepuolustuksen pikakurssi / Normand Baillargeon
Yöpöydällä odottaa vielä lukemistaan Michael Cunninghamin uusin "Illan tullen".
Cunninghamin romaaneista olen tykännyt todella paljon, erityisesti "The Hours" (Tunnit) on hieno kirja. Asuin Chicagossa vuonna 1999-2000, sain sen sillä lahjaksi ja tykästyin heti. En ollut edes kuullut Cunnighamista sitä ennen. "The Hours" käännettiin suomeksi vähän myöhemmin ja leffakin siitä tehtiin vuonna 2002. Se oli muuten tosi hyvä leffa!
Mulla on kirjahyllyssä myös Cunninghamin "Flesh and Blood". Luin sen jo vuonna 2000 - olisikohan se vielä parempi kirja kuin The Hours? Ehkä. Tai sitten molempi parempi. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti